Den här söndagslistan är jag pepp på och känner att det är en hel del jag vill skriva. Så vi kör på en gång!

Veckans mående: Den här veckan har jag mått riktigt bra. Det har varit en härlig vecka och jag har börjat komma in lite nya rutiner. David har börjat jobba och jag är hemma med barnen. Dessutom har jag börjat äta bättre och tagit tag i min kost och det gör att jag känner mig piggare.

Veckans middag: Det behöver inte var komplicerat för att vara gott. Hemma hos mamma och Staffan bjöds vi på denna middag i veckan: saftig kyckling, mumsig tomatsås, quinoa och en fräsch sallad. GOTT!

Veckans projekt: Det här har varit veckans projekt i några veckor men nu känner jag att jag vill skriva om det. Noel har nämligen blivit blöjfri. När vi var på landet så tog vi bort blöjan och började med pottan och det har gått jättebra. Han fattade grejjen snabbt och det känns som det var helt rätt i tiden. Vi började strax innan hans 2-årsdag och han tycker det är roligt och blir så stolt att han går på pottan. Än så länge har vi haft nattblöja men den är alltid torr på morgonen så vi ska testa ta bort den. Heja Noel!

Glassbelöning efter lyckat pottbesök!

Veckans stress: Jag var lite stressad för att David ska börja jobba. Vi har haft det så mysigt med denna långa ledighet och det är ju lyxigt att vara två vuxna på två barn. Nu är det åter till vardagen och jag har känt mig lite stressad för att komma in i de nya rutinerna (även om jag även sett fram emot det) men det har gått bra. Och än så läge är det lite lungt eftersom David jobbar hemma (och därmed slipper pendlingstid) och det har varit härlig semesterfeeling på dagar och kvällar.Skönt!

Veckans pepp: Att jag kommit igång med träningen! 😀 Se mer nedan.

Veckans träning: Den här veckan har jag tagit tag i både kost och träning. Jag har gjort ett schema för mig själv som jag ska fylla i varje vecka. Det ska innehålla både konditionspass och styrkepass och mins t 60 000 steg i veckan. Träningspassen är lite mer mjukstart nu för att bli tuffare under hösten när jag känner att kroppen pallar. Vill inte stressa igång den för hårt efter graviditeten. Jag är så peppad!

0
Share