,

Dags för ännu en söndagslista – Nu kör vi!

Veckans mage: Vecka 40 är här! Nu är det 6 dagar kvar till bf och nu är det så spännande! Jag har aldrig varit såhär gravid förut eftersom Noel kom 12 dagar tidigt 😉 Så nu känns det verkligen som det kan hända närsomhelst. Men det kan ju dröja ändå till midsommar så det gäller att inte bli otålig för tidigt. Än så länge är det bara positiv längtan!

Veckans mående: Gravidkroppen har mått bra även om min förkylning inte riktigt vill ge med sig. Jag är fortsatt snorig och hostig även om jag mår mycket bättre. men är nog även min förkylningsastma som visar sig och jag är dålig på att medicinera den så får skylla mig själv lite..

Veckans tips: Ni kanske inte vet att jag jobbat på McDonalds i många år? Jag började jobba extra under gymnasiet och sen jobbade jag även heltid mellan studenten och universitetet. Det var härliga år och det var så roligt och utvecklande. Så jag har en förkärlek för McDonalds och vill gärna prova alla kampanjburgare och så. Så senaste veckan har jag testat Clubhouse-burgarens om finns nu och den är riktigt god. Dessutom med sötpotatispommes och tryffelmajo. Muuuuums!

Veckans frukost: Nu försöker jag njuta av jordgubbar så mycket som möjligt. Hittills gillar jag de belgiska bäst men nu börjar även de svenska komma så dags att testa de. De belgiska är så små och söta och man behöver inte ens snoppa de. Så vaniljyoghurt, jordgubbar och granola är favoriten just nu!

Veckans projekt: Det har pysslats en hel del i trädgården. Min vän Maria och jag åkte med barnen till Plantagen och storhandlade för presentkort som vi fått i infyttningspresent. Sen fick jag hjälp att plantera allt och det blev så bra. Så nu finns det tomater, physalis, jordgubbar, smultron, massa örter, sockerärter, grönkål, gul sommarsquash, amerikanska blåbär, rabarber, röda vinbär och sallad.


Veckans träning: Ingen träning den här veckan förutom promenader (men inte så långa längre) eftersom förkylningen hänger kvar. Lite tråkigt att jag inte kan fortsätta träna men inte mycket att göra. Nu är det viktigast att bli frisk och ha så mycket energi som möjligt inför kommande förlossning.

0
Share